မၾကာေသးမီက အင္တာနက္ ၀က္ဆိုဒ္ စာမ်က္ႏွာေတြက တစ္ဆင့္ ေရြးခ်ယ္စရာ အခြင့္အလမ္း ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ခုကို ေဖာ္၀တ္ေမး ေတြကေန တစ္ဆင့္ ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ဘယ္သူ ဘယ္၀ါ ေရးသားတယ္၊ ဘယ္၀က္ဆိုဒ္ ကေနအတိ အက် ကူးယူတယ္ဆိုတာ မေဖာ္ျပေပမယ့္ ဒီေဆာင္းပါးကို ဆက္လက္မွ်ေ၀ ေပးပါ ဆိုတာကို ေဖာ္ျပ ေပးထားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့္ ေရာက္ေရာက္လာသမွ် ေဖာ္၀တ္ေမးေတြကို delete လုပ္ျခင္း၊ ေသေသခ်ာခ်ာ အဆံုးအထိ ဖတ္ရႈျခင္း ဆိုတာ ရွားပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ အဆိုပါ ေခါင္းစဥ္၏ ထူးထူးဆန္းဆန္း အေၾကာင္းအရာ ေလးကို စိတ္၀င္စားျခင္း၊ နဂိုကလည္း ဒီေဆာင္းပါး ေခါင္းစဥ္မ်ိဳး အင္တာနက္ ဘေလာ့တြင္ တစ္ခ်ိန္ က်ရင္ ေရးသား ၾကည့္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ကူးျခင္း၊ ထို႔အျပင္ အဆိုပါ ေဆာင္းပါး၏ မူရင္း ဆိုလိုရင္းမ်ားမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသား လူငယ္မ်ား၏ ရည္မွန္းခ်က္၊ ေမွ်ာ္မွန္း ခ်က္မ်ားအား ထိထိမိမိ ေရးသားထားျခင္းေၾကာင့္ ဒီေဆာင္းပါးတိုေလးကို ေသေသခ်ာခ်ာ ဖတ္ရႈျဖစ္ ခဲ့ပါတယ္။
စာေရးသားသူက "ႏုိင္ငံတခုရိွ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတခုအတြင္း ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ရန္ ဆိုသည္မွာ ေရြးခ်ယ္စရာအခြင့္အလမ္း ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ရိွသနည္း ဆိုသည့္ အေပၚတြင္မူတည္သည္"တဲ့ စာနိဒါန္းခ်ီလိုက္ပံုက ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ေက်ာင္းသားလူငယ္ လူရြယ္ေတြရဲ႕ အနာဂါတ္ စိတ္ကူးေတြ၊ အခြင့္အလမ္းေတြ၊ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ကိုရွင္းရွင္း လင္းလင္း၊ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းနဲ႔ ပဲအစခ်ီ လိုက္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဒီေဆာင္းပါးကို ကၽြန္ေတာ္နားလည္ သေလာက္ ျပန္လည္ ဖတ္ရႈမိရင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ရွိ ျဖစ္ေပၚေနေသာ အဆင့္နိမ္ ပညာေရး ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ပညာေရးအား ျပန္လည္ စဥ္းစားမိသည္။ စာေရးသူကလည္း ဒီအခ်က္ကို ေကာင္းေကာင္း ေထာက္္ျပ ေ၀ဖန္ထားသည္။
"ထိုကာလမ်ားဆီက ေက်ာင္းသားတဦးသည္ ဆယ္တန္းေအာင္၍ တကၠသိုလ္တက္မည့္ အခ်ိန္တြင္ ရင္ဆုိင္ရေသာ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ျပႆနာမ်ား ရိွေနသည္။ ဆယ္တန္းေအာင္သည့္ အခ်ိန္၌ ပထမဆံုး ရင္ဆုိင္ရသည္ ကေတာ့ ေဆးတက္ဖို႔ မီွသလားဟု အေမးခံရေသာ ကိစၥက လူငယ္တို႔အဖို႔ အေတာ္ေလး ခံရခက္ေသာ ေမးခြန္းျဖစ္သည္။ ဒုတိယ ေမးခြန္းကေတာ့ ေဆးတက္ဖို႔ အမွတ္မမွီရင္လည္း (RIT) အာအုိင္တီဟု အတိုေကာက္ေခၚသည့္ စက္မႈတကၠသိုလ္ တက္ဖို႔ မွီသလားဆိုေသာ ေနာက္အေမး ျဖစ္သည္။ အဲသည့္ ေက်ာင္းႏွစ္ေက်ာင္းတြင္ တက္ရန္ တေက်ာင္းမွာမွ မမီွပါက ဒီအက္စ္ေအ (DSA) ဆိုသည့္ စစ္တကၠသိုလ္ တက္ဖို႔ေလွ်ာက္ ထားသလားဆုိသည့္ ေမးခြန္းပင္ျဖစ္ သည္။
အဆိုပါ ေက်ာင္းသံုးေက်ာင္း၊ လုိင္းသံုးလိုင္းကို တခုမွမမီွေသာ ေက်ာင္းသားကား မ်က္ႏွာငယ္ရသည္။ အနာဂတ္တြင္ ဆရာ၀န္လည္း မျဖစ္ႏုိင္၊ အင္ဂ်င္နီယာလည္း မျဖစ္၊ စစ္ဗိုလ္ျဖစ္ဖို႔ကလည္း ေ၀လာေ၀း ဆိုသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ တန္းမမီွေသာ ေမွ်ာ္လင့္ ခ်က္မဲ့ေသာ သူမ်ားအျဖစ္ ေပတံထိုးအတုိင္းခံရသည္။ ထိုအခ်ိန္ ထိုကာလက ထိုသံုးမ်ဳိး သုံးစား ေသာ ဘာသာရပ္မ်ားတြင္ မခ်ိတ္ႏုိင္ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ၀ိဇၨာ၊ သိပံၸဘြဲ႔မ်ား ေပးသည့္ တကၠသိုလ္ အသီးသီးသို႔ေရာက္ ရိွၾကသည္။
ေက်ာင္းၿပီး၍ အဆိုပါ ၀ိဇၨာ၊ သိပံၸဘြဲ႔မ်ား ရလာသည့္ သူမ်ားကိုအမ်ားက အထင္မႀကီး။ ေကာင္းစားမည့္သူမ်ားဟု လည္းမျမင္ၾက။ ေတာေက်ာင္းဆရာမ်ား၊ ေခ်ာက္တီးေခ်ာက္ခ်က္ က်ဴရွင္ဆရာမ်ား၊ ရံုးစာေရးမ်ား အစရိွသည့္ဘ၀ မ်ားတြင္ ဂိတ္ဆံုးရမည့္ သူမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားသည္။ ထိုအထဲတြင္ ဆရာ၀န္ခ်င္းအတူတူ သြားဆရာ၀န္မ်ားႏွင့္ တိရစၧာန္ ဆရာ၀န္ မ်ားသည္ပင္လွ်င္ ကံသိပ္မေကာင္းသူမ်ားအျဖစ္ အသတ္မွတ္ခံရသည္။ ဥပေဒႏွင့္ ေက်ာင္းၿပီး သည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ဆိုပါကလည္း ထီးျဖဴဖိနပ္ပါး ျဖစ္မည့္ေရွ႔ေနမ်ားအျဖစ္ အျမင္ခံရသည္။ စီးပြားေရး ကဆင္းေသာ ေက်ာင္းသားမ်ား ဆိုလွ်င္ စာရင္းကုိင္ အဆင့္ ေလာက္သာ ျမင္ၾက သည္။ ေဆး၊ စက္ႏွင့္စစ္ လုိင္းမ်ားကို ရေသာ ေက်ာင္းသားမ်ား သည္သာ ေတာက္ပေသာ အနာဂတ္ပုိင္ရွင္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
ေက်ာင္းသားအမ်ားစု တက္ေရာက္သည့္ ၀ိဇၹာ၊ သိပံၸဘြဲ႔မ်ားေပးေသာ တကၠသိုလ္ မ်ားတြင္လည္း ျပဌာန္းထားသည့္ ေမဂ်ာဘာသာရပ္မ်ားက ေရွးရိုးအစဥ္အလာ အတုိင္းသာျဖစ္ သည္။ ၀ိဇၹာသမားမ်ားအတြက္ ျမန္မာစာ၊ အဂၤလိပ္စာ၊ သမုိင္း၊ အေရွ႔တုိင္း၊ ဒႆနိက၊ ႏုိင္ငံ တကာ ဆက္ဆံေရး၊ ပထ၀ီ သည္ေလာက္ပဲရိွသည္။ သိပၸံသမားမ်ား အတြက္ ဆိုပါက ဘူမိ၊ ရူပ၊ ဓာတု၊ သတၱ၊ ဇီ၀၊ သခၤ်ာ စသည္တို႔ေလာက္သာရိွသည္။ သည့္ထက္ပို၍ ေရြးခ်ယ္စရာ အခြင့္ အလမ္းလည္း ေက်ာင္းသားတို႔တြင္မရိွ။ "*မူရင္း ေရးသားသူ ၏ဆိုလိုရင္း မပ်က္ေအာင္ ကူးယူး ကာ ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္သည္။*စသည္ျဖင့္ ေ၀ဖန္ေရးသား ထားပါသည္။
မူရင္း စာေရးသားသူ မည္သူ မည္၀ါ ဆိုတာကို မသိရွိေပမယ့္ ထိုစာေရးသားသူမွာ အမွန္ပင္ လက္ရွိ ေက်ာင္းသား လူငယ္၊ လူရြယ္ မ်ား ၏ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ အခက္အခဲ ျပသာနာမ်ားကို ရွင္းရွင္း လင္းလင္း ေ၀ဖန္ ေထာက္ျပ သြားပါသည္။ ဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ မဟုတ္သည္ ျဖစ္ေစ ကၽြန္ေတာ္ စာဖတ္သူ ကိုယ္တိုင္ ထိုအခ်က္မ်ားမွာ လက္ရွိဘ၀ ႏွင့္ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ထင္ဟပ္ ေနေသာေၾကာင့္ မကြယ္ မ၀ွက္တမ္း မူရင္း စာေရးသူ၏ ဆိုလိုရင္းမ်ားကို ကူးယူ ေဖာ္ျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
Source:Rangoon-Burma@googlegroups.com
Copy:Forward-Mail
Copy:Forward-Mail
ေကေမာင္ၿငိမ္း
1 မွတ္ခ်က္ေပးသြားတယ္:
RIT ကိုေရာက္ပါရဲ ့ဗ်ာ။ဘာမွလုပ္လို ့ မရလို ့ ခုသူမ်ားႏိုင္ငံ မွာခိုကပ္ေနရတယ္။
Post a Comment